Κρατήστε με ενήμερο για τα e-volution Awards 2025

Κατηγορίες & Βραβεία

Αναλυτικά οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων στα βραβεία

Ενότητα 1. Ηλεκτρονικό Εμπόριο & Ηλεκτρονικό Επιχειρείν [Platinum Award]

Ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο διακρίνεται στον κλάδο που δραστηριοποιείται η εταιρεία, για την καινοτομία / πρωτοτυπία, τις προσφερόμενες ολοκληρωμένες υπηρεσίες, το μέγεθος αγοράς / πωλήσεων και την αναπτυξιακή προοπτική του.

1.1 Best in Auto, Moto & Parts
1.2 Best in Banking & Financial Services
1.3 Best in Beauty, Health & Pharma
1.4 Best in Books, Music & Entertainment
1.5 Best in B2B
1.6 Best in Consumer Retail
1.7 Best in Fashion & Luxury
1.8 Best in Food & Beverages
1.9 Best in Home, Furniture and DIY
1.10 Best in Jewelry, Watches & Accessories
1.11 Best Marketplace for consumer products [NEW]
1.12 Best in Sports, Fitness & Equipment
1.13 Best in Telcos & Technology
1.14 Best in Travel & Tourism
1.15 Best in Other Verticals/Industries

Ενότητα 2. Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες [Platinum Award]

2.1 Best Response by an e-Business to Socio-Economic Changes & Shifting Consumer Needs
Ενέργειες, δράσεις και βελτιωτικές κινήσεις, οι οποίες κατάφεραν να ανταποκριθούν καλύτερα σε εξωγενείς παράγοντες και στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της εταιρείας.

2.2 Best Customer Experience
Ενέργειες, εργαλεία και πρακτικές που αφορούν στην αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη τόσο κατά τη διάρκεια της πλοήγησής του στο ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. online chat, FAQs, χρόνος απόκρισης, κτλ.) όσο και μετά την ολοκλήρωση της αγοράς (π.χ. παράδοση προϊόντων, easy return process, κτλ.).

2.2.1 Best Customer Experience in e-Commerce
2.2.2 Best Customer Experience in e-Business

2.3 Best Use of eCommerce Personalization
Εξειδικευμένες υπηρεσίες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. προσαρμοσμένη landing page, product recommendations, έξυπνη μηχανή αναζήτησης, στοχευμένες προσφορές, κτλ.) που παρέχονται σε προσωπικό επίπεδο με βάση αγοραστικές συμπεριφορές και άλλα data.

2.4 Best Customer Retention and Churn Reduction [NEW]
Ενέργειες που συνέβαλαν ώστε να μειωθεί το churn rate, ήτοι το ποσοστό των πελατών που σταμάτησαν να συναλλάσονται με το ηλεκτρονικό κατάστημα.

2.5 Best Omnichannel Experience
Επιχείρηση που συνδυάζει αρμονικά το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν με το «παραδοσιακό» μοντέλο ανάπτυξης και αξιοποιεί τα ψηφιακά Μέσα και τεχνολογίες (π.χ. κινητό, Bluetooth) για τη διευκόλυνση της αγοραστικής διαδικασίας και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

2.6 Best Operations & Back Office
Αξιοποίηση τεχνολογιών και συστημάτων στις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος όπως διαχείριση αποθήκης, εξυπηρέτηση παραγγελιών των πελατών, συνεργασία με τους διανομείς και προμηθευτές, οικονομική διαχείριση και τιμολόγηση.

2.7 Best Last Mile Delivery [NEW]
Πρακτικές, τεχνολογίες και καινοτομίες των e-shops που υποστηρίζουν πρακτικές logistics και last mile delivery προς όφελος των καταναλωτών

Ενότητα 3. Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing [Platinum Award]

3.1 Best Overall Digital Marketing Strategy
Βέλτιστη πρακτική στο συνδυασμό δύο ή περισσότερων online καναλιών για την υλοποίηση μιας αποτελεσματικής συνολικής στρατηγικής, με στόχο την προώθηση και πώληση υπηρεσιών / αγαθών.

3.2 Best Use of Email & Marketing Automation
Βέλτιστη πρακτική στην εφαρμογή email & marketing automation τεχνικών για την επίτευξη στόχων όπως η αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.

3.3 Best Use of SEO
Βραβεύεται η υποψηφιότητα η οποία αξιοποίησε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρει το Search Engine Optimization και συνέβαλε στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων, όπως το πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και η αύξηση των επισκέψεων μέσω του SEO.

3.4 Best Loyalty Initiative [NEW]
Βέλτιστη πρακτική στην υλοποίηση ενός προγράμματος επιβράβευσης που ενισχύει το loyalty των πελατών, δημιουργεί ξεχωριστό δέσιμο μαζί τους και αυξάνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές.

3.5 Best Use of Data Insights & Marketing Analytics [NEW]
Καινοτόμες πρακτικές αξιοποίησης δεδομένων για την ανάλυση καταναλωτικών τάσεων και την κατηγοριοποίηση πελατών και αγοραστικών επισκέψεων.

3.6 Best in Conversion Rate Optimization
E-commerce sites και mobile apps, τα οποία κατάφεραν μέσω διαφόρων ενεργειών (π.χ. αλλαγές στο copy, το design, το navigation, το checkout, κτλ.) να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του χρήστη και να αυξήσουν το conversion rate τους.

Ενότητα 4. Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν [Platinum Award]

4.1 E-Commerce Platforms
Εργαλεία, περιβάλλοντα λογισμικού, πλατφόρμες και τεχνολογική υπεροχή για την ανάπτυξη εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν, ηλεκτρονικών καταστημάτων, καθώς και λύσεις web content management.

4.2 Υπηρεσίες Συμβουλευτικής στο E-Commerce | ανά case study
Βέλτιστη πρακτική στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής, Κάθε διαγωνιζόμενος καλείται -με ένα case study ανά υποψηφιότητα – να αναλύσει πώς βοήθησε τον πελάτη του να επενδύσει επιτυχώς στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο ή/και να αναπτυχθεί ταχύτερα (έρευνα αγοράς, σχεδιασμός, στρατηγική υλοποίηση, κτλ.).

4.3 Υπηρεσίες Logistics & Last Mile
Βραβεύονται πάροχοι υπηρεσιών logistics και last mile delivery, οι οποίοι προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες με ποσοτικά αποτελέσματα αύξησης της αποδοτικότητας, μείωσης των εξόδων αποθήκευσης και διανομής, καθώς και αύξησης της αποδοχής/ικανοποίησης από τους τελικούς καταναλωτές/πελάτες.

4.4 Υπηρεσίες E-Banking, Fintech & Invoicing
Ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής για καταναλωτές, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αξιοποιώντας και συνδυάζοντας όλα τα ψηφιακά Mέσα. Καινοτόμα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως ψηφιακό πορτοφόλι, πληρωμές P2P, ανέπαφες συναλλαγές πληρωμών και προσωποποιημένα συστήματά στο κινητό.

4.5 Most Innovative New Services in eCommerce
Καινοτόμες εφαρμογές, εργαλεία και πλατφόρμες που θέτουν νέα δεδομένα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και βελτιστοποιούν τις υποδομές και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. ευέλικτοι τρόποι πληρωμής, ηλεκτρονική τιμολόγηση, διευκόλυνση διαδικασιών για τον πελάτη, αναβάθμιση της εμπειρίας αναζήτησης, κτλ.).

Ενότητα 5. Καινοτομία & Experience Design [Platinum Award]

5.1 Best Use of AI and Machine Learning [NEW]
Καινοτόμα αξιοποίηση του Artificial Intelligence που επιτρέπει στο e-shop να παρέχει βελτιωμένη εμπειρία στον επισκέπτη και να επιτύχει αύξηση στις πωλήσεις.

5.2 Best Responsive / Progressive Web Apps
Καινοτόμες εφαρμογές και πλατφόρμες που βελτιώνουν την εμπειρία του mobile χρήστη και ενθαρρύνουν τις συναλλαγές εμπορίου on-the-go.

5.3 User Interface
Icons, buttons, forms και άλλα design elements που όλα μαζί δημιουργούν ένα interface προσιτό, ομοιογενές και εύχρηστο, το οποίο καταφέρνει να μεταφράσει και να υπηρετήσει οπτικά τις ανάγκες ενός συνολικότερου user experience.

5.4 Design Aesthetics – Animation
Άρτια αισθητική και προσεγμένα micro-interactions που αναβαθμίζουν το interface, υποδεικνύουν διακριτικά στον επισκέπτη τα απαραίτητα actions, ενώ ταυτόχρονα συντελούν στο surprise & delight effect της συνολικής εμπειρίας.

5.5 Information Architecture
Οργανωμένη αρχιτεκτονική της πληροφορίας και άρτια δομή του περιεχομένου που εξασφαλίζουν στον επισκέπτη μια περιήγηση ξεκούραστη και κατανοητή.

5.6 Redesign – Relaunch (Website | e-shop | App)
Συνολικός ανασχεδιασμός που προσφέρει ένα περιβάλλον αισθητικά, λειτουργικά και τεχνολογικά ανώτερο, συντελεί στη βέλτιστη online αγοραστική εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και στην εμφανή αύξηση των εμπορικών στόχων.

5.6.1 Redesign – Relaunch in e-Commerce
5.6.2 Redesign – Relaunch in e-Business

Ενότητα 6. Στρατηγική & Ανάπτυξη [Platinum Award]

6.1 Digital Transformation
Ολοκληρωμένη στρατηγική επιχειρηματικού μετασχηματισμού χάρη στη σωστή αξιοποίηση της τεχνολογίας.

6.2 Καινοτομία Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα ή/και πρακτικές που «κάνουν τη διαφορά» στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν για την εταιρεία που τα αξιοποιεί.

6.3 The Most Effective Investment
Βραβεύεται η επένδυση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο που έφερε αναλογικά τα πιο αποδοτικά αποτελέσματα σε τζίρους και κερδοφορία. Η απόδειξη της αποδοτικότητας γίνεται με ποσοτικά στοιχεία πωλήσεων, κόστους και κερδοφορίας.

6.4 Continuous Growth
E-commerce sites, business sites αλλά και mobile apps, τα οποία δεν έμειναν στάσιμα μέσα στη χρονιά που μας πέρασε, αλλά επένδυσαν στην περαιτέρω αναβάθμιση και εξέλιξή τους. Με μικρές βελτιωτικές κινήσεις που έκαναν τη διαφορά.

6.4.1 Continuous Growth in e-Commerce
6.4.2 Continuous Growth in e-Business

6.5 Expansion to New Industries
E-commerce sites, τα οποία διακρίθηκαν για την επιτυχημένη επέκτασή τους σε νέους κλάδους, εμπλουτίζοντας το «μενού» τους με νέα προϊόντα και ενότητες.

6.6 International e-Commerce
Επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών εταιρειών μέσω του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και γενικά των ψηφιακών υπηρεσιών.

6.7 Effective in-house E-commerce Team
Βραβεύεται η εσωτερική ομάδα ή το τμήμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για το συνολικό αποτέλεσμα που έφερε, σε συνδυασμό με βέλτιστες πρακτικές που αξιοποίησε.

Ενότητα 7. Distinction in E-commerce

Τα μικρότερα σε όγκο συναλλαγών αλλά καινοτόμα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να διεκδικήσουν τη δική τους διάκριση. Στα Distinction in e-Commerce μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα με ετήσιες πωλήσεις < 500.000€, στις κατηγορίες:

7.1 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Υπηρεσίες
7.2 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Προϊόντα
7.3 Startups που δραστηριοποιούνται στο e-Commerce / eBusiness

Οι Μεγάλες Διακρίσεις

E-shop of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο e-shop, το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Platinum βραβείο 10 πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

E-Business of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στην επιχείρηση (που δεν διαθέτει καλάθι αγορών, όπως για παράδειγμα τράπεζες, ασφαλιστικά προϊόντα και εταιρίες τηλεπικοινωνιών), η οποία θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Platinum βραβείο 10 πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

E-Commerce Agency of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο agency που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους με υποψηφιότητες που αφορούσαν αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία πωλούν προϊόντα και διαθέτουν καλάθι αγορών. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Platinum βραβείο 10 πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

E-Business Agency of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο agency που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους με υποψηφιότητες που αφορούσαν αποκλειστικά σε επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες και δεν διαθέτουν καλάθι αγορών. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Platinum βραβείο 10 πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

The Platinum Awards
Η ύψιστη διάκριση για τις ενότητες 1 έως και 6 των βραβείων. Απονέμεται στην υποψηφιότητα η οποία συγκέντρωσε τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας από την Κριτική Επιτροπή, ανάμεσα στο σύνολο των νικητών στη συγκεκριμένη ενότητα.