Κατηγορίες & Βραβεία

Αναλυτικά οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων στα βραβεία

1. Ηλεκτρονικό Εμπόριο & Ηλεκτρονικό Επιχειρείν

Ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο διακρίνεται στον κλάδο που δραστηριοποιείται η εταιρεία, για την καινοτομία / πρωτοτυπία, τις προσφερόμενες ολοκληρωμένες υπηρεσίες, το μέγεθος αγοράς / πωλήσεων και την αναπτυξιακή προοπτική του.

1.1 Best in Auto, Moto & Parts
1.2 Best in Banking & Insurance
1.3 Best in Books, Music & Entertainment
1.4 Best in B2B
1.5 Best in Electronic Markets
1.6 Best in Fashion & Luxury
1.7 Best in Food & Drinks
1.8 Best in Home, Furniture and DIY
1.9 Best in Jewellery, Watches & Accessories
1.10 Best in Pharma, Health & Beauty
1.11 Best in Sports & Equipment
1.12 Best in Supermarkets
1.13 Best in Telcos & Technology
1.14 Best in Travel & Tourism
1.15 Best in e-ticketing
1.16 Best in Other

2. Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες

2.1 Best Response to Changing Consumer Needs during the Pandemic
Ενέργειες, δράσεις και βελτιωτικές κινήσεις, οι οποίες κατάφεραν να ανταποκριθούν καλύτερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και είχαν θετικό αντίκτυπο στην εταιρεία.

2.2 Εξυπηρέτηση / Ικανοποίηση Πελατών
Ενέργειες, εργαλεία και πρακτικές που αφορούν στην αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη τόσο κατά τη διάρκεια της πλοήγησής του στο ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. online chat, FAQs, χρόνος απόκρισης, κτλ) όσο και μετά την ολοκλήρωση της αγοράς (π.χ. παράδοση προϊόντων, easy return process, κτλ).

2.3 eCommerce Personalization
Εξειδικευμένες υπηρεσίες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. προσαρμοσμένη landing page, product recommendations, έξυπνη μηχανή αναζήτησης, στοχευμένες προσφορές, κτλ) που παρέχονται σε προσωπικό επίπεδο με βάση αγοραστικές συμπεριφορές και άλλα data.

2.4 Omnichannel Experience
Επιχείρηση που συνδυάζει αρμονικά το ηλεκτρονικό επιχειρείν με το «παραδοσιακό» μοντέλο ανάπτυξης και αξιοποιεί τα ψηφιακά Μέσα και τεχνολογίες (π.χ. κινητό, Bluetooth) για τη διευκόλυνση της αγοραστικής διαδικασίας και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

2.5 Operations & Back Office
Αξιοποίηση τεχνολογιών και συστημάτων στις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος όπως διαχείριση αποθήκης, εξυπηρέτηση παραγγελιών των πελατών, συνεργασία με τους διανομείς και προμηθευτές, οικονομική διαχείριση και τιμολόγηση.

3. Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing

3.1 Best Response to Changing Consumer Needs during the Pandemic
Βραβεύεται η επικοινωνιακή ενέργεια, η οποία κατάφερε να ανταποκριθεί καλύτερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και είχε θετικό αντίκτυπο στην εταιρεία.

3.2 Συνολική Στρατηγική Digital Marketing
Βέλτιστη πρακτική στο συνδυασμό ενός ή περισσότερων online καναλιών για την υλοποίηση μιας αποτελεσματικής συνολικής στρατηγικής, με στόχο την προώθηση και πώληση υπηρεσιών / αγαθών.

3.3 Στρατηγική Social Media
Ενέργειες και πρακτικές επικοινωνίας και προβολής μέσω social networks και community sites (π.χ. Facebook, Instagram, Messenger, YouTube, Tik Tok, Pinterest) με ουσιαστικά αποτελέσματα στην προώθηση και την πώληση υπηρεσιών / αγαθών.

3.4 Στρατηγική Performance Marketing
Καμπάνιες που αξιοποίησαν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις τεχνικές και τα κανάλια του Performance Marketing για να συμβάλουν στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων αναφορικά με την online πώληση υπηρεσιών/ αγαθών.

3.5 Στρατηγική Email & Marketing Automation
Βέλτιστη πρακτική στην εφαρμογή email & marketing automation τεχνικών για την επίτευξη στόχων όπως η αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.

3.6 Στρατηγική Loyalty
Βέλτιστη πρακτική στην υλοποίηση ενός προγράμματος επιβράβευσης που ενισχύει το loyalty των πελατών, δημιουργεί ξεχωριστό δέσιμο μαζί τους και αυξάνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές.

3.7 Best Cross Border Marketing
Βραβεύονται οι ενέργειες Marketing που συνέβαλαν αποφασιστικά στην εξαγωγική δραστηριότητα του διαφημιζόμενου ηλεκτρονικού καταστήματος διεθνώς.

3.8 Content Marketing that Converts
Βέλτιστη πρακτική στη δημιουργία του κατάλληλου περιεχομένου μέσα στο e-shop (π.χ. διευκρινιστικά videos, φωτογραφίες, κείμενα, περιγραφές), τα οποία συμβάλουν στην ενημέρωση του επισκέπτη και οδηγούν σε αύξηση του conversion rate.

3.9 Data Insights & Marketing Analytics
Καινοτόμες πρακτικές αξιοποίησης δεδομένων για την ανάλυση καταναλωτικών τάσεων και την κατηγοριοποίηση πελατών και αγοραστικών επισκέψεων.

4. Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν

4.1 Best Response to Changing Consumer Needs during the Pandemic
Ενέργειες, δράσεις και βελτιωτικές κινήσεις, οι οποίες κατάφεραν να ανταποκριθούν καλύτερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και είχαν θετικό αντίκτυπο στην εταιρεία.

4.2 e-Governance
Βέλτιστες πρακτικές στην αυτοματοποίηση συναλλαγών με το δημόσιο, στις ψηφιακές υπηρεσιών πληρωμών και στην ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G.

4.3 E-Commerce Platforms
Εργαλεία, περιβάλλοντα λογισμικού, πλατφόρμες και τεχνολογική υπεροχή για την ανάπτυξη εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν, ηλεκτρονικών καταστημάτων, καθώς και λύσεις web content management.

4.4 Υπηρεσίες Συμβουλευτικής στο E-Commerce | ανά case study
Βέλτιστη πρακτική στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής, Κάθε διαγωνιζόμενος καλείται να αναλύσει -ένα case study ανά υποψηφιότητα – πώς βοήθησε τον πελάτη του να επενδύσει επιτυχώς στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή/και να να αναπτυχθεί ταχύτερα (έρευνα αγοράς, σχεδιασμός, στρατηγική υλοποίηση, κλπ).

4.5 Υπηρεσίες Αποθήκευσης και Παράδοσης Προϊόντων
Εταιρείες που προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες logistics για την αποθήκευση και τη διακίνηση φυσικών προϊόντων που πωλούνται ηλεκτρονικά σε B-C, B-B ή C-C.

4.6 Υπηρεσίες E-Banking & Συστήματα Ηλεκτρονικών Πληρωμών
Ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής για καταναλωτές, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αξιοποιώντας και συνδυάζοντας όλα τα ψηφιακά Mέσα. Καινοτόμα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως ψηφιακό πορτοφόλι, πληρωμές P2P, ανέπαφες συναλλαγές πληρωμών, προσωποποιημένα συστήματά στο κινητό κλπ.

4.7 Υπηρεσίες Υποδομών
Εφαρμογές, εργαλεία και πλατφόρμες που διευκολύνουν και βελτιστοποιούν τις υποδομές και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. ηλεκτρονική τιμολόγηση αυτοματοποίηση διαδικασιών, ολοκλήρωση με πληροφοριακά συστήματα, κλπ).

5. Καινοτομία & Experience Design

5.1 Καινοτομία Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα ή/και πρακτικές που «κάνουν τη διαφορά» στο ηλεκτρονικό επιχειρείν για την εταιρεία που τα αξιοποιεί.

5.2 Τεχνολογική Καινοτομία
Επιτυχημένα e-commerce και e-business sites που απέκτησαν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάρη στην ενσωμάτωση τεχνολογικής καινοτομίας, όπως ΑΙ, Big Data, VR κλπ.

5.3 User Interface
Icons, buttons, forms και άλλα design elements που όλα μαζί δημιουργούν ένα interface προσιτό, ομοιογενές και εύχρηστο, το οποίο καταφέρνει να μεταφράσει και να υπηρετήσει οπτικά τις ανάγκες ενός συνολικότερου user experience.

5.4 Design Aesthetics – Animation
Άρτια αισθητική και προσεγμένα micro-interactions που αναβαθμίζουν το interface, υποδεικνύουν διακριτικά στον επισκέπτη τα απαραίτητα actions, ενώ ταυτόχρονα συντελούν στο surprise & delight effect της συνολικής εμπειρίας.

5.5 Information Architecture
Οργανωμένη αρχιτεκτονική της πληροφορίας και άρτια δομή του περιεχομένου που εξασφαλίζουν στον επισκέπτη μια περιήγηση ξεκούραστη και κατανοητή.

5.6 Redesign – Relaunch (Website | e-shop | App)
Συνολικός ανασχεδιασμός που προσφέρει ένα περιβάλλον αισθητικά, λειτουργικά και τεχνολογικά ανώτερο, συντελεί στη βέλτιστη online αγοραστική εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και στην εμφανή αύξηση των εμπορικών στόχων.

5.7 Continuous Optimization
E-commerce sites, business sites αλλά και mobile apps, τα οποία δεν έμειναν στάσιμα μέσα στη χρονιά που μας πέρασε, αλλά επένδυσαν στην περαιτέρω αναβάθμιση και εξέλιξή τους. Με μικρές βελτιωτικές κινήσεις που έκαναν τη διαφορά.

6. Εξειδικευμένες Πρακτικές & Στρατηγική

6.1 Digital Transformation
Ολοκληρωμένη στρατηγική επιχειρηματικού μετασχηματισμού χάρη στη σωστή αξιοποίηση της τεχνολογίας.

6.2 Mobile Commerce
Καινοτόμες υπηρεσίες (π.χ. instant checkout, AI, chatbot, κλπ) και έμφαση στις σημαντικές λεπτομέρειες (π.χ. η ταχύτητα του site) που ενθαρρύνουν τις συναλλαγές εμπορίου on-the-go.

6.3 Mobile App
Καινοτόμες εφαρμογές στο κινητό που βοηθούν τους χρήστες στην εύρεση πληροφοριών, αλλά και στις συναλλαγές / δραστηριότητες τους.

6.4 International e-Commerce
Επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών εταιρειών μέσω του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και γενικά των ψηφιακών υπηρεσιών.

6.5 Συνεργασιακές Πρακτικές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Καινοτόμες συνεργασιακές πρακτικές B2B μεταξύ προμηθευτών και πελατών που αναβαθμίζουν την μεταξύ τους σχέση μέσω της αξιοποίησης εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν στην ανταλλαγή εμπορικών παραστατικών (π.χ. τιμολόγιο).

7. In-House E-commerce Team

Βραβεύεται η εσωτερική ομάδα ή το τμήμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για το συνολικό αποτέλεσμα που έφερε, σε συνδυασμό με βέλτιστες πρακτικές που αξιοποίησε.

8. Distinction in E-commerce

Τα μικρότερα σε όγκο συναλλαγών αλλά καινοτόμα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να διεκδικήσουν τη δική τους διάκριση. Στα Distinction in e-Commerce μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα με ετήσιες πωλήσεις < 300.000€, στις κατηγορίες:

8.1 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Υπηρεσίες
8.2 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Προϊόντα
8.3 Startups που δραστηριοποιούνται στο e-Commerce / eBusiness

Οι Μεγάλες Διακρίσεις

Platinum Awards

Η ύψιστη διάκριση για τις ενότητες 1 έως και 6 των βραβείων. Απονέμεται στην υποψηφιότητα η
οποία συγκέντρωσε τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας από την Κριτική Επιτροπή , ανάμεσα στο σύνολο των νικητών στη συγκεκριμένη ενότητα.

E-shop of the Year

Το βραβείο θα απονεμηθεί στο e-shop, το οποίο θα συγκεντρώσει
τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε
όλες τις ενότητες.
Συγκεκριμένα , κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το
Platinum βραβείο 10 πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver
βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.

E-Commerce Agency of the Year

Το βραβείο θα απονεμηθεί στο Agency, το οποίο θα συγκεντρώσει
τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο
των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Συγκεκριμένα,
κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Platinum βραβείο 10
πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1
πόντο.

E-Business of the Year

Το βραβείο θα απονεμηθεί στην
επιχείρηση (που δεν διαθέτει e-shop), η οποία θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους
όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα
κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Συγκεκριμένα , κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το
Platinum βραβείο 10 πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver
βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.