Κατηγορίες & Βραβεία
Αναλυτικά οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων στα βραβεία
1. Ηλεκτρονικό Εμπόριο & Ηλεκτρονικό Επιχειρείν [Platinum Award]
Ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο διακρίνεται στον κλάδο που δραστηριοποιείται η εταιρεία, για την καινοτομία / πρωτοτυπία, τις προσφερόμενες ολοκληρωμένες υπηρεσίες, το μέγεθος αγοράς / πωλήσεων και την αναπτυξιακή προοπτική του.
1.1 Best in Auto, Moto & Parts
1.2 Best in Beauty, Health & Pharma
1.3 Best in Books, Music & Entertainment
1.4 Best in B2B
1.5 Best in Consumer Retail
1.6 Best in Energy
1.7 Best in Fashion & Luxury
1.8 Best in Finance & Insurance
1.9 Best in Food & Beverages
1.10 Best in Home, Furniture and DIY
1.11 Best in Jewelry, Watches & Accessories
1.12 Best in Sports & Equipment
1.13 Best in Technology
1.14 Best in Travel & Tourism
1.15 Best in e-ticketing
1.16 Best in Other Verticals / Industries
2. Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες [Platinum Award]
2.1 Best Response by an e-Business to Socio-Economic
Changes & Shifting Consumer Needs
Ενέργειες, δράσεις και βελτιωτικές κινήσεις, οι οποίες κατάφεραν
να ανταποκριθούν καλύτερα σε εξωγενείς παράγοντες και στις
μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της
εταιρείας.
2.2 Best Customer Experience
Ενέργειες, εργαλεία και πρακτικές που αφορούν στην αναβάθμιση της
εμπειρίας του επισκέπτη τόσο κατά τη διάρκεια της πλοήγησής του στο
ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. online chat, FAQs, χρόνος απόκρισης, κτλ.)
όσο και μετά την ολοκλήρωση της αγοράς (π.χ. παράδοση προϊόντων,
easy return process, κτλ.).
2.3 Best Use of eCommerce Personalization
Εξειδικευμένες υπηρεσίες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ.
προσαρμοσμένη landing page, product recommendations, έξυπνη
μηχανή αναζήτησης, στοχευμένες προσφορές, κτλ.) που παρέχονται σε
προσωπικό επίπεδο με βάση αγοραστικές συμπεριφορές και άλλα data.
2.4 Best Omnichannel Experience
Επιχείρηση που συνδυάζει αρμονικά το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν με το
«παραδοσιακό» μοντέλο ανάπτυξης και αξιοποιεί τα ψηφιακά Μέσα και
τεχνολογίες (π.χ. κινητό, Bluetooth) για τη διευκόλυνση της αγοραστικής
διαδικασίας και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.
2.5 Best Operations & Back Office
Αξιοποίηση τεχνολογιών και συστημάτων στις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος όπως διαχείριση αποθήκης, εξυπηρέτηση
παραγγελιών των πελατών, συνεργασία με τους διανομείς και
προμηθευτές, οικονομική διαχείριση και τιμολόγηση.
3. Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing [Platinum Award]
3.1 Best Overall Digital Marketing Strategy for an e-Business
Βέλτιστη πρακτική στο συνδυασμό δύο ή περισσότερων online καναλιών για την υλοποίηση μιας αποτελεσματικής συνολικής στρατηγικής, με
στόχο την προώθηση και πώληση υπηρεσιών / αγαθών.
3.2 Best Email & Marketing Automation Strategy for an e-Business
Βέλτιστη πρακτική στην εφαρμογή email & marketing automation τεχνικών για την επίτευξη στόχων όπως η αύξηση της επισκεψιμότητας και των
πωλήσεων.
3.3 Best SEO for an e-Business
Βραβεύεται η υποψηφιότητα η οποία αξιοποίησε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρει το Search Engine Optimization και συνέβαλε στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων, όπως το πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και η αύξηση των επισκέψεων μέσω του SEO.
3.4 Best in Conversion Rate Optimization
E-commerce sites και mobile apps, τα οποία κατάφεραν μέσω διαφόρων ενεργειών (π.χ. αλλαγές στο copy, το design, το navigation, το checkout,
κτλ.) να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του χρήστη και να αυξήσουν το conversion rate τους.
4. Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν [Platinum Award]
4.1 E-Commerce Platforms
Εργαλεία, περιβάλλοντα λογισμικού, πλατφόρμες και τεχνολογική υπεροχή
για την ανάπτυξη εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν, ηλεκτρονικών
καταστημάτων, καθώς και λύσεις web content management.
4.2 Υπηρεσίες Συμβουλευτικής στο e-Commerce | ανά case
study
Βέλτιστη πρακτική στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών
συμβουλευτικής, Κάθε διαγωνιζόμενος καλείται -με ένα case study ανά
υποψηφιότητα – να αναλύσει πώς βοήθησε τον πελάτη του να επενδύσει
επιτυχώς στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο ή/και να αναπτυχθεί ταχύτερα (έρευνα
αγοράς, σχεδιασμός, στρατηγική υλοποίηση, κτλ.).
4.3 Υπηρεσίες Logistics & Last Mile
Βραβεύονται επιχειρήσεις Ηλεκτρονικού Εμπορίου και πάροχοι υπηρεσιών
Logistics και Last Mile Delivery, οι οποίοι μέσω καινοτομιών και βέλτιστων
πρακτικών συμβάλουν στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στον κλάδο.
4.4 Υπηρεσίες e-Banking & Συστήματα Ηλεκτρονικών
Πληρωμών
Ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής για καταναλωτές,
επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αξιοποιώντας και συνδυάζοντας όλα τα
ψηφιακά Mέσα. Καινοτόμα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως
ψηφιακό πορτοφόλι, πληρωμές P2P, ανέπαφες συναλλαγές πληρωμών και
προσωποποιημένα συστήματά στο κινητό.
4.5 Most Innovative New Services in e-Commerce
Καινοτόμες εφαρμογές, εργαλεία και πλατφόρμες που θέτουν νέα
δεδομένα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και βελτιστοποιούν τις υποδομές
και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων (π.χ. ευέλικτοι τρόποι
πληρωμής, ηλεκτρονική τιμολόγηση, διευκόλυνση διαδικασιών για τον
πελάτη, αναβάθμιση της εμπειρίας αναζήτησης, κτλ.).
4.5.1. Most Innovative New Fintech & e-Invoicing Services in e-Commerce
4.5.2. Most Innovative New Marketing / Tools Services in e-Commerce
4.5.3 Other
5. Καινοτομία & Experience Design [Platinum Award]
5.1 Τεχνολογική Καινοτομία
Επιτυχημένα e-commerce και e-business sites που απέκτησαν
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάρη στην ενσωμάτωση τεχνολογικής
καινοτομίας, όπως ΑΙ, Big Data, VR, κτλ.
5.2 Best Responsive / Progressive Web Apps
Καινοτόμες εφαρμογές και πλατφόρμες που βελτιώνουν την εμπειρία του
mobile χρήστη και ενθαρρύνουν τις συναλλαγές εμπορίου on-the-go.
5.3 User Interface
Icons, buttons, forms και άλλα design elements που όλα μαζί δημιουργούν
ένα interface προσιτό, ομοιογενές και εύχρηστο, το οποίο καταφέρνει να
μεταφράσει και να υπηρετήσει οπτικά τις ανάγκες ενός συνολικότερου user
experience.
5.4 Design Aesthetics – Animation
Άρτια αισθητική και προσεγμένα micro-interactions που αναβαθμίζουν το
interface, υποδεικνύουν διακριτικά στον επισκέπτη τα απαραίτητα actions,
ενώ ταυτόχρονα συντελούν στο surprise & delight effect της συνολικής
εμπειρίας.
5.5 Information Architecture
Οργανωμένη αρχιτεκτονική της πληροφορίας και άρτια δομή του
περιεχομένου που εξασφαλίζουν στον επισκέπτη μια περιήγηση
ξεκούραστη και κατανοητή.
5.6 Redesign – Relaunch (Website | e-shop | App)
Συνολικός ανασχεδιασμός που προσφέρει ένα περιβάλλον αισθητικά,
λειτουργικά και τεχνολογικά ανώτερο, συντελεί στη βέλτιστη online
αγοραστική εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και στην εμφανή αύξηση των
εμπορικών στόχων.
6. Στρατηγική & Ανάπτυξη [Platinum Award]
6.1 Digital Transformation
Ολοκληρωμένη στρατηγική επιχειρηματικού μετασχηματισμού χάρη στη
σωστή αξιοποίηση της τεχνολογίας.
6.2 Καινοτομία Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα ή/και πρακτικές που «κάνουν τη
διαφορά» στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν για την εταιρεία που τα αξιοποιεί.
6.3 The Most Effective Investment
Βραβεύεται η επένδυση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο που έφερε αναλογικά
τα πιο αποδοτικά αποτελέσματα σε τζίρους και κερδοφορία. Η απόδειξη
της αποδοτικότητας γίνεται με ποσοτικά στοιχεία πωλήσεων, κόστους και
κερδοφορίας.
6.4 Continuous Growth
E-commerce sites, business sites αλλά και mobile apps, τα οποία δεν
έμειναν στάσιμα μέσα στη χρονιά που μας πέρασε, αλλά επένδυσαν στην
περαιτέρω αναβάθμιση και εξέλιξή τους. Με μικρές βελτιωτικές κινήσεις
που έκαναν τη διαφορά.
6.5 Expansion to New Industries
E-commerce sites, τα οποία διακρίθηκαν για την επιτυχημένη επέκτασή
τους σε νέους κλάδους, εμπλουτίζοντας το «μενού» τους με νέα προϊόντα
και ενότητες.
6.6 International e-Commerce
Επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην
εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών εταιρειών
μέσω του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και γενικά των ψηφιακών υπηρεσιών.
6.7 Effective in-house e-Commerce Team
Βραβεύεται η εσωτερική ομάδα ή το τμήμα ενός ηλεκτρονικού
καταστήματος για το συνολικό αποτέλεσμα που έφερε, σε συνδυασμό με
βέλτιστες πρακτικές που αξιοποίησε.
7. Distinction in E-commerce
Τα μικρότερα σε όγκο συναλλαγών αλλά καινοτόμα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να διεκδικήσουν τη δική τους διάκριση. Στα Distinction in e-Commerce μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα με ετήσιες πωλήσεις < 300.000€, στις κατηγορίες:
7.1 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Υπηρεσίες
7.2 Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Προϊόντα
7.3 Startups που δραστηριοποιούνται στο e-Commerce /
eBusiness
Οι Μεγάλες Διακρίσεις
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο e-shop, το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες.
e-Business of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στην επιχείρηση (που δεν διαθέτει e-shop), η οποία θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες.
e-Commerce Agency of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο Agency, το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Τη διάκριση αυτή θα διεκδικήσουν όλα τα agencies ανεξαρτήτως του αριθμού των υπαλλήλων που έχουν σε σταθερή μισθοδοσία.
Rising Star of the Year
Το βραβείο θα απονεμηθεί στο Agency, το οποίο θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους όπως αυτοί θα προκύψουν από το σύνολο των βραβείων που θα κερδίσει, σε όλες τις ενότητες. Τη διάκριση αυτή θα διεκδικήσουν μόνο τα agencies που έχουν έως 49 υπαλλήλους σε σταθερή μισθοδοσία.
The Platinum Awards
Η ύψιστη διάκριση για τις ενότητες 1 έως και 6 των βραβείων. Απονέμεται στην υποψηφιότητα η οποία συγκέντρωσε τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας από την Κριτική Επιτροπή, ανάμεσα στο σύνολο των νικητών στη συγκεκριμένη ενότητα. Συγκεκριμένα, κάθε βραβείο θα λάβει τους εξής πόντους: το Platinum βραβείο 10 πόντους, το Gold βραβείο 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και το Bronze βραβείο 1 πόντο.